About my creations

Wednesday, December 1, 2010

Advends Calendar Time

And here we are again....
It's the 1.December and time to start your Advends Calendar.
For all of you how are not familiar with this tradition...
It's a countdown calendar to Christmas. You get to open a parcel every day until Christmas.
Kids love it! It makes the time until the big day so special and they look forward to open them every morning.
This year I made 5 calendars.
Our boys get one every year since they were little and this year the 2 girlfriends of our teenagers got one as well. The girls never had one before .
I like the idea that I get to introduce them to a new Christmas tradition.
Und hier sind wir nun wieder...
Heute ist der 1. Dezember und Zeit den Advendskalender anzufangen.
Ich habe dieses Jahr 5 Kalender gemacht.
Unsere Jungs bekommen jedes Jahr einen seit sie klein waren und dieses Jahr habe ich ausserdem auch je einen fuer die beiden Freundinnen unserer Teenager gemacht.
Die Maedchen haben sowas gar nicht gekannt und nicht mal einen Schokokalender gehabt.
Ich freu mich das ich sie so auch auf eine fuer sie neue Weihnachtstradition aufmerksam machen kann.
This is the calendar the girls got
Dies ist der Kalender den die Maedchen bekommen haben
For the last few year I recycle the boys calendar base and just add new packages each year. They don't mind at all.
In den letzten Jahren habe ich den eigentlichen Kalender immer wieder benutzt , nur neue Paeckchen drangehaengt.
Die Jungs stoert das gar nicht.
The big guys have the snowmen...
Die Grossen kriegen die Schneemaenner....
The youngest get's the Santa.
Der Juengste bekommt den Weihnachtsmann

Look at this cute Pocket Santa I made for a customer.
He's about 3.5 inches tall.
Und hier noch dieser suesse Taschenweihnachtsmann den ich fuer einen Kundin gemacht habe.
Er ist ca.9 cm gross.
Hope you have a wonderful day!
Ich wuensch euch einen schoenen Tag!

No comments:

Post a Comment

Thank you for visiting my blog and for taking the time to leave a comment! I really appreciate it! :0)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...