About my creations

Monday, October 25, 2010

Sunday afternoon.../Sonntag Nachmittag...

We made it out to St Andrews State Park again on Sunday.
It was windy, but nice. I love it actually . It feels like being at the North sea
Am Sonntag haben wir es wieder geschafft zum St Andrews State Park zu fahren.
Es war windig, aber schoen. Mir hat es sehr gefallen denn wenn einem so eine steife Brise um die Nase weht, fuehl ich mich wie an der Nordsee.

This is an arial picture from the park , that hangs in the park office.
You can see the pier on the right and the channel between St. Andrews Bay and Shell Island and a good part of the Gulf coast at Panama City. Panama City Beach lays in the opposite direction below the bottom end of the picture.
Diese Luftaufnahme vom Park ,haengt im Parkbuero.
Man kann gut den Pier sehen und den Kannal zwischen St Andrews Bay und Shell Island sowie einen guten Teil der Golfkueste vor Panama City. Panama City Beach liegt in der endgegengesetzten Richtung ,unterhalb des unteren Bildrands.


While my sweet man went swimming I watched the seagulls or as I call them "flying rats"
Waehrend mein lieber Mann schwimmen war habe ich die Moeven beobachtet. Ich nenn die ja eigentlich"Fliegende Ratten"







Afterwards we went to the "Gator Lake"
On an island in the lake sit a whole bunch of white egrets
Spaeter waren wir am "(Ali)Gator See"
Auf einer Insel im See sassen einige weisse Reiher

Of course the lakes name comes from these guys..
Natuerlich hat der See seinen Namen von diesen Tierchen...

Aligators
Aligatoren

This grey Heron flew by really close
Dieser Graureiher flog ganz dicht vorbei

I also took some pictures on the walk....
Ich habe dann auch noch ein paar Bilder von unserem Spatziergang gemacht.



I love this last picture. Click on it to see it bigger. I think it's just beautiful.
Dieses letzte Bild gefaellt mir besonders gut. Klickt mal drauf um es groesser zu sehen.
Ich finde es einfach sehr schoen.

Have wonderful day!
Ich wuensch euch einen schoenen Tag!

2 comments:

  1. auf dem ersten Bikld habe ich zuerst gedacht das wäre Schnee und hab mich kurz gefragt wohin ihr wohl in Ulruab gefahren seid!
    Die folgenden Bilder belehten mich dann aber schnell wieder.

    Auch wenn due die bunten Herbstlaubblätter vermisst, so vermissen wir sicher bald weider die Wärme!

    Liebe Grüße
    s.

    ReplyDelete
  2. wow - these are beautiful. i've been craving the ocean... our planned trip to Maine next June will be likely not possible with the new bebe... :) so could you send me some please? :) I'll send you some cool late October air and some changing leaves :)

    ReplyDelete

Thank you for visiting my blog and for taking the time to leave a comment! I really appreciate it! :0)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...